zondag 15 februari 2009

Lekker buiten en binnen bezig.

PICT0281

Wat was het gister een mooie dag.Na een Valentijnsontbijt(waar ik geen foto’s van heb omdat de batterijen leeg waren!)zijn we wezen fietsen naar het altijd mooie Bergen.Lekker geshopt en mooie huisjes gekeken(en die zijn daar genoeg)op de terugweg nog even langs het tuincentrum voor een plantje op de tuintafel en wat leuks op de salontafel(de primula’s van laatst hebben het niet lang volgehouden).Met inmiddels volle batterijen tuurlijk wat plaatjes geschoten.PICT0283

De krans van een paar blogjes terug weer wat nieuw leven ingeblazen.Al het oude materiaal eruit gehaald,katjes en verse buxus erin.Zo gaat hij weer een paar dagen mee.PICT0282

Er staan ook sneeuwklokjes bij ons in de tuin.Elk jaar spit ik ze op en plant ze in een pot op de tuintafel(en een paar voor in huis zoals je ziet) na de bloei trek ik ze uitelkaar en plant de kleine bosjes her en der in de tuin zodat ze zich overal verspreiden. 

PICT0294

Een nestje van een heel klein vogeltje vonden mijn ouders vorig jaar in de heg en nu mag hij op tafel pronken.Het is een echt kunstwerkje zo mooi als dat in elkaar zit.PICT0286

Stukje tuintafel,in de winterperiode staat er best veel op.In de Zomer iets minder omdat je dan constant loopt te slepen met potten om een beetje normaal aan tafel te kunnen zitten!PICT0284

De potten zijn van Whichfort company en vorstbestendig.Het is wel een uitgave maar ze blijven na een vorstperiode wel heel.PICT0287

Kransen vindt ik altijd leuk om te maken en zelf te draaien.Deze is heel eenvoudig gemaakt van snoeiafval uit het park.Ik geloof dat het lange uitlopers zijn van een soort wilde clematis(die je doorgaans niet in je tuin wilt hebben).PICT0288

En zo kijk ik vanuit de kamer op de tuintafel.PICT0296

En om je een breder beeld te geven vanuit de kamer.PICT0270

Deze krans van twee soorten eucalyptus  heb ik Vrijdag gemaakt. Ik vond het wat kaal in de gang.Hij hangt boven de bench van Jackie en op de meterkastdeur.

PICT0271

Dit is de kapstok en die is normaal natuurlijk niet zo opgeruimd maar hangt altijd overvol met jassen,je kent het wel.Maar voor de foto even op netjes.Mijn vader heeft de kapstok gemaakt naar een Riviera Maison model.Voor zover weer een berichtje van mij tot gauw maar weer!!!!Groetjes.