maandag 16 maart 2009

Still going white….

Het allerbeste vriendje van mijn jongste zoon is deze week jarig en meneertje vraagt geld.Op zich geen probleem maar ik vindt het nooit zo leuk geven ook al pakken we het geld leuk in.Dus meestal gaat er een klein kadootje bij of een snoepje.Nu Pasen voor de deur staat dacht ik iets te doen met eitjes van chocolade want dat gaat er altijd wel in!Alleen het moet natuurlijk wel ‘cool’ zijn en Paaseitjes met een wikkel van huppelende konijntjes achter een vlindertje aan zijn dat voor een net twaalf geworden jongen net niet.Bij gebrek aan stoere eitjes met konijnen achter een voetbal of achter de computer heb ik de eitjes maar ontdaan van hun jasje.Alle eitjes heb ik toen na controle  van een of twee of  ze wel lekker genoeg waren(en dat waren ze!!!) ingepakt in doorzichtige inpakfolie.PICT0494 PICT0493 PICT0493 PICT0493 PICT0493 

Toen alle eitjes met behulp van een lijmpistool op een strokrans gelijmd.Alle open stukjes tussen de eitjes opgevuld met wit papiergras (waar je Paasmandjes mee kunt vullen).En zie daar een hopelijk ‘coole’ paaskrans.Even had ik een idee om het geld wat het kado was te verstoppen in een van de eitjes en dan netjes alles dichtmaken.Zoonlief vond het geen leuk plan dus maar niet gedaan.Opzich zou je zo’n krans ook kunnen gebruiken als aftelkalender tot Pasen,maar dan wel op tijd beginnen want er zitten hier al zo’n 25 eitjes in!  PICT0500

Een blogje terug kon je lezen dat ik het onderstel van mijn kaptafel in de woonkamer heb gezet en een leuk hoekje heb gemaakt.Maar het vliegenkastje erboven  stond ineens niet leuk meer .Doordat ik de kast die ernaast staat opgeschoven heb is de muur daar groter geworden.Ruimte voor een wandrek dacht ik.Ik had een leuke gezien in een blad die eventueel nagemaakt kon worden door mijn  handige vader.Maar ik bedacht me dat ergens  op de vliering van de schuur nog een opzetkastje van de babycommode moest liggen en ja hoor gevonden.Afgelopen weekend hebben we dit kastje opgehangen boven het tafeltje en hier het resultaat.

PICT0497PICT0503PICT0502PICT0501 PICT0504 PICT0499

Natuurlijk worden alle registers opengetrokken om er een leuk hoekje van te maken. 

PICT0506

Dit is m’n volgende Paasproject ,een kipje met geheim vleugeltje.Hij is nog niet helemaal klaar maar hij stond zo leuk in dit hoekje.Ook moeten er in dezelfde sfeer nog eitjes komen.

PICT0505

Happy Easter op de vleugeltjes. Meer foto’s volgen nog als de eitjes en kipje klaar zijn.Groetjes en tot gauw maar weer!

PICT0383  PICT0383 PICT0383PICT0383