vrijdag 8 mei 2009

Een kijkje in de woonkamer……

Eindelijk heb ik weer even tijd om achter de computer te kruipen.Met de afgelopen vrije dagen en het mooie weer had ik andere dingen te doen.We zijn lekker wezen fietsen,gewinkeld in  Haarlem en natuurlijk even een rommeltjesmarkt over geweest !Maar nu even een kijkje in de woonkamer…PICT1176PICT1175

Bij de deur staat Berthie  Bristles de hedgehog alias Bertine Borstel de egel ,de deurstop die ik vorig jaar uit Engeland heb meegebracht.

PICT1179 PICT1178 PICT1181   PICT1193

Dit hoekje dat ik een tijdje terug gemaakt heb kreeg een kleine metamorfose .Een nieuw plantje  op tafel in een zinken bak die ik een tijdje geleden kocht op een fair.Ik vond leuke witte  haakjes die je zo in het hout kan draaien.Twee hangen op de onderste rand met een kransje en een leuke scandinavische hortensia label eraan.De tweede hangt erboven met een leuk zakje eraan.PICT1183 PICT1186

PICT1210PICT1188PICT1182   PICT1211PICT1191 PICT1186

Bij de de zinken viool  een paar kleine dingetjes besteld en een abonnement op de (geweldige) Jeanne D’arc magazine genomen.Het is altijd een verassing als het binnenkomt want het wordt altijd zo leuk en origineel in gepakt.Complimenten aan Jayne !PICT1207 PICT1209 PICT1208 PICT1207 PICT1194

De twee onderste draadmandjes heb ik wit geschilderd want ze hadden een ijzer kleur.Een tijdje hebben ze buiten gehangen met vetplantjes erin maar binnen leken ze me ook wel leuk maar dan wel wit natuurlijk !PICT1195

 PICT1198 PICT1199PICT1185 PICT1197

Dit draadmandje stond ook altijd buiten en was ook ijzerkleurig dus die kreeg ook een likje witte verf.PICT1206PICT1205 

Het gebloemde stofje is van Greengate en een handdoekje ,te mooi om echt te gebruiken !PICT1200

Twee nieuwe planten op de vensterbank met kleine waxinepotjes er in.

PICT1203PICT1201  PICT1221

Bij de Pipoos in Haarlem leuk scrappapier gevonden en een stempel.Zelf doe ik niet aan scrappen maar maar met dit papier kun je alle kanten uit.Het zijn oude briefkaart afbeeldingen,oude afschriften en Parijse taferelen. 

PICT1213PICT1212

Tenslotte Moederdag.Mijn jongste zit in groep 8 dus dit wordt het laatste zelfgemaakte Moederdagkado.Voor moeder en schoonmoeder staat er al wat klaar.Leuk ingepakt door de meiden van Van goeden Huize.Een erg leuke woonwinkel hier in Alkmaar !

Ik wens iedereen een fijn weekend en alle Mamma’s onder ons ook een gezelige Moederdag !!