vrijdag 19 maart 2010

A white dream……

DSC02704

Dit is  een aanzicht op een onlangs wit geschilderd dressoirkastje dat op de voorzolder staat.We zochten een vreemde maat kastje dat hier kon staan maar omdat de ruimte hier beperkt is mocht het niet te breed te zijn.Bij een blank houten meubelmarkt in de buurt vond ik precies de maat!Voor nog wat extra opbergruimte heb ik hier de hoedendozen gezet.Ze zijn inmiddels voorzien van STUFF,LETTERS en HATS tekst.Ooit gezien in de VAKRE en een beetje nagemaakt!Handmatig erop geschilderd,dat viel nog niet mee!Om de deksel zit een lintje geknoopt.

DSC02705DSC02706DSC02707

De witte slaapkamer…….

Het bed is inmiddels klaar en mooi wit/creme geworden en een heel ander gezicht meteen in de slaapkamer.Het lijkt nu veel ruimer.DSC02714

Dit is een heel oud sprei maar in een nog prima staat .Het is handgemaakt en bestaat uit een heleboel vierkantjes die aan elkaar gezet zijn.Ik vind dat mensen vroeger echte kunstwerkjes maakten.Uit de praktijk weet ik dat  oude mensen dat zelf helemaal niet  vinden.Het hoorde er gewoon bij dat je spreien haakte en monogrammen borduurde op je lakens en linnengoed.DSC02715

Een klein persoonlijk (kunst)werkje omdat het zo leuk om te doen  is en omdat ik iemand die jarig was er een plezier mee kon doen!

DSC02710

 DSC02709 DSC02711  DSC02712  DSC02708  

 TRANSLATION…..

On a very small cupboard that I recently bought and painted, I placed my boxes that I also painted white/cream .In the magazine VAKRE I saw similar boxes with these names on it,HATS,LETTERS and STUFF.It was quite a job to paint these words on it!!On my also just painted and finished bed I have this very old bedspread someone recently  gave to me.For a dear friend I made these linen lavender and rose filled bags.So easy and so much fun to make!

Have a very nice weekend and hope to see you next time!

ANITA and JACKIE.

DSC01173