dinsdag 8 februari 2011

Stempelziekte……

Bij deze ben ik erachter gekomen dat stempelen een ziekte moet zijn. Wel eentje van het ‘nietzoergmaartoch’soort.Als je eenmaal de smaak te pakken hebt ben je niet te houden.En aangezien de reacties en mailtjes is het knap besmettelijk ook!!Heb voor het eerst een kaart gemaakt met…….stempels maar ook met stof en met knoopjes en met lint en met kant.Het is gewoon een combinatie die ik graag maak en leuk vindt.De kaart hierboven is voor de GIVE AWAY!

DSC05569 DSC05568

Waar je ,als je nog geen reactie of volger bent geworden,nog net aan mee kan doen want vanavond gaat mijn man het winnende lootje trekken!

Nog een ideetje nodig als je toch aan de stempel bent en ook multi coat hebt staan.Eerst stempel je op japans papier ,onderwerp uitscheuren en op de kaars plakken eindig met nog een laagje coat.In dit geval zou je ook witte servetten kunnen gebruiken ipv japans papier.Het vezelige is amper te zien en je hebt het ook niet nodig voor de weerschijning zoals met de glazen potjes(vorig postje).Weet alleen niet of je de kaars helemaal op kan branden.Ik heb de mijne ook alleen voor de sier gemaakt!

DSC05557DSC05555DSC05556  

Ik heb allerhande stempels gebruikt.Wel een beetje met een frans thema.Sommige mensen mailen mij om te vragen waar mijn stempels vandaan komen.Dat is best moeilijk.Sommige heb ik al jaren en zijn zelfs nog van de kinderen geweest toen ze klein waren.Soms vind ik ze op vakantie maar ook wel in speelgoedzaken en winkels als kruidvat.Vaak zijn dat eenmalige aanbiedingen dus moet je er vlot bij zijn.Op www.oldstuffshop heb ik ooit de franse stempels gekocht.Verder overal waar ik kom ben ik altijd op zoek naar een hobbyzaak want je weet maar nooit!

   

DSC05562DSC05560DSC05561

Dit doosje hierboven komt van de xenos(daar vind je ook wel eens stempels!)heb de inhoud gedeeltelijk vervangen door(witte/zilverkleurige)spulletjes die ik veel gebruik.Er zat een lelijke prijssticker op die er met geen mogelijkheid af ging.Dus heb ik er maar een etiketsticker op geplakt en (natuurlijk!) bestempeld.Nu is hij leuk genoeg om op mijn knutseltafel te staan!!

   

DSC05566DSC05564DSC05565

En als je toch met etiketstickers in de weer bent kun je er gerust wat meer bestempelen.Ze zijn ook leuk op een pakje of als sluitzegel op een envelop.Legio dingen te bedenken!

     

Je kent vast wel die kleine doosjes waar spelden en naalden en zo in zitten.Zelf heb ik dat spul liever in wat ruimere doosjes dus heb ik heel wat van dat grut liggen want ik vind het zo zonde om weg te gooien.Ik heb ze getransformeerd naar kleine kadodoosjes of wat je maar wilt.De spelden passen er evengoed ook nog wel in!Een etiketsticker past er precies op en in.Bestempel wel eerst de sticker en dan pas plakken.In je enthousiasme wil je dat nog wel eens andersom doen.En dat stempelt erg lastig.

Het romantische franse doosjes avec knoopje en lint!

Het postdoosje met posttouwtje.(als je met een hete naald een inkeping in de zijkanten van het doosje maakt kan het touw erom heen en kan  het dekseltje gewoon dicht)

Het vlinderdoosje met kant ,band en knoopje.

Op en in dit ronde doosje zit gewoon wit papier.Er omheen(heb ik niet op de foto gezet)zit een grijs versierd bandje.

Dat was het weer!Ben morgen weer terug voor de GIVE AWAY uitslag.

Groetjes ANITA en JACKIE (die is er morgen ook weer bij!)

TRANSLATION…

Made my first card especially for the GIVE AWAY(which you can still join if you are quick my husband will draw a winner tonight.Leave a comment (1point)or be a new follower(three points) to join(let me know in your comment that you want to enter).Made some ‘French' candles with multi coat glue and stamped paper.With ordinary label stickers(from the computer)you can make ordinary small and large plastic boxes into attractive things.Even the stamped labels are very nice to use on a present or card.

Greetings from Anita.