vrijdag 2 december 2011

5 DECEMBER…….

We zijn hier druk in de weer met de voorbereidingen voor 5 DECEMBER.Ik heb geen ‘gelovige’kinderen meer maar de spanning is er niet minder om!Gezucht,gesteun aan tafel als de surprise maar niet wil lukken en over en weer elkaar plagen met de meest irritante toespelingen over zijn /haar surprise!Ik doe er zelf ook aan mee,da’s half de pret!!

 

Zo leuk dat er zoveel ouderwetse SINTERKLAAS kaarten weer in omloop zijn.

Ik heb m’n laarsjes al gezet.Ik hoop dat het niet te inhalig is.!!Lekkere geurende sterappeltjes gevonden bij de groentenboer en op de open haard en in de mand ervoor gelegd.

Genoeg leuke manden om de pakjes in te doen.Dat is weer eens anders dan in de zak!

Ook te leuk,SINTERKLAAS chocolaadjes al moet je ze hier in huis niet te vroeg neerleggen.Ze zijn zomaar weg als je even niet kijkt!

DSC07644DSC07643DSC07645

Bij ons is het de hele dag feest.Het begint al met een SINTERKLAAS ontbijt.Compleet met wit brood en speculaasjes  erop en natuurlijk chocolademelk!De surprises worden dan ook uitgebreid uitgepakt.De meest hillarische verhalen omtrent het maken ervan komen dan ook los!Ik vind het dan ook leuk om de tafel extra gezellig te maken.Met veel rood en stipjes en cones gedraaid van mooie SINTERKLAAS servetten,gevuld met…..SINTERKLAAS en pepernootjes.Hoe groot je kinderen ook zijn ,dat gaat er altijd wel in!

Veel gezellige kaarsjes aan in SINTERKLAAS bakjes versierd met stipjes servet en mooie rode cranberries.

Het liefst maak ik zelf kaartjes voor op de pakjes.Deze SINTERKLAAS stempels kreeg ik van een vriendin.Samen met een rood/wit rollade draadje veel leuker dan een SINTERKLAAS sticker uit de winkel.

Opa en Oma komen ook.Mijn moeder maakt elk jaar gevulde speculaas.Al een week van te voren worden de amandelen gemaald en gemengd met citroenrasp en staat alles lekker op smaak te komen.Vlak voor SINTERKLAAS wordt het deeg gemaakt en dan volgt een ochtendje bakken!!Elk jaar weer even lekker waar de beste bakker hier in de buurt niet aan kan tippen!

         

De gedichten zijn voor de pakjes s’avonds,als we met zijn allen rond de open haard zitten.De hoeveelheid pakjes proberen we te beperken tot een paar het gaat tenslotte ook om de gezelligheid met elkaar.Ik kijk er altijd erg naar uit!Ik wens iedereen die SINTERKLAAS gaat vieren ook heel veel plezier en gezelligheid!

Groetjes,  ANITA