donderdag 20 september 2012

A J’D look-a-like chair and hocker!

Al heel lang was ik van plan om iets met mijn ‘oude-maar niet- brocante’ burostoel te doen.Ik afwachting van het vinden van een echt oude burostoel heb ik deze ‘goedkope-leenbakker’versie stoel een leuke ‘JEANNE D’ARC look gegeven.Tenminste ,ik vind hem erg leuk geworden.

Het werk eraan viel ook erg mee.Hoefde niet eens een hoes te maken.Bleek dat je de stof  gewoon tussen kussen en plastic onderlaag kon drukken.Ik heb op het zit gedeelte twee prints door elkaar gebruikt en de stof is natuurlijk naturelkleurig linnen!

 

Ook de hocker van zeer onhandig en gauw plakkerig pull op leder moest eraan geloven.Bijpassende kussentjes erbij en het ziet er weer hip uit!

Volgend project,deze hoeden dozen.In afwachting van het vinden van echte oude heb ik deze’actiondozen’ook wat brocanter leven in geblazen!Een klein oud gestempeld plakkertje erop en ze zijn top!

 

Misschien maak ik het nog verder af met een lint aan de bovenkant als soort hengsel maar dan moet ik het juiste kleurtje vinden.

  

Probleem is,waar zal ik ze zetten want ze staan overal leuk!

 

Dit is de hoek die ik het vaakst verander,daar zijn ze ook leuk.

 

Van een zeer oude maar krasse dame waar ik eens in de week werk ,kreeg ik wat brocante spulletjes .Al vraagt zij zich dikwijls af wat ik hier nou zo leuk aan vind!

 

Een oud kinine buisje.

 

Oud zakje van ‘roode kruis’speld,jammer genoeg zonder de speld.

Oude felicitatie kaartjes die je gaf als iemand ging trouwen eigenlijk een soort kenningsgeving.

Tot de volgende keer en leuk dat je er was!

ANITA